پروژه آخرالزمان و پایان دنیا که در غرب طراحی شده بود، با استفاده از وسائل ارتباط جمعی به سرعت منتشر شد. به عنوان مثال در سیزدهم نوامبر سال 2009 میلادی فیلمی در آمریکا به نمایش در آمد که 2012 نام داشت، شاید تا اون روز به این وضوح و رسمیّت کسی پایان جهان در سال 2012 را پیشبینی نکرده بود.

این فیلم زمانی نه چندان دور یعنی سال 2012 رو هنگامه پایان جهان معرفی می کرد. (با این شعار که: به ما اخطار داده اند)



200 میلیون دلار (اگر دلار رو 1200 تومن فرض کنیم، می شه به عبارتی، مبلغی معادل 240.000.000.000 تومن) برای این فیلم هزینه شده بود و انتظار می رفت فروش اون در آمریکا، رکورد فیلمی مثل (آواتار) که 800 میلیون دلار فروخته بود رو بشکنه. امّا این اتّفاق نیفتاد و تنها 166 میلیون دلار فروش داشت.
بعد از اینکه با اقبال مردم آمریکا مواجه نشد، به دیگر کشورها مثل چین و آسیای شرقی و... فرستاده شد و اگر 600 میلیون دلار درآمد آن در این کشورها نبود، شاید یک پروژه شکست خورده تلقّی می شد.
اگه خاطرتون باشه تو مطلب قبل گفتیم؛ هراس از شرق و اسلام چیزی بود که از دید آنها مخفی نماند
حالا فرض کنید یکی از اسلام و شرق در هراس است، فیلمی رو تولید می کنه که تمامش اهانت به مردم این منطقه از جهان هست، بعداً از فروشش به همین مردم، 600 میلیون دلار (یعنی معادل 720.000.000.000 تومن (با همون دلار 1200تومنی)) درآمد کسب می کنه.(1)
یه دوستی می گفت شما به جای اینکه این اراجیف!!! رو بگی، برو دنبال راهکاری برای عملی کردن قرآن باش، به نظرتون با این حجمه ای که داره می شه، غیر از این کاری می شه کرد؟ حدّاقل حالا که این فرصت و این فضا در اختیارمون هست، یه کاری کرده باشیم، هرچند اندک.
اگه زنده بودم، تو مطلب بعدم سعی می کنم مختصر توضیحی در مورد فیلم 2012 داشته باشم.

-----------------------------------------------------------------------
1. جریان شناسی روند تصویر سازی از وقایع آخرالزمان در غرب، صفحه 15.







داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 20 تیر 1391 توسط محمد مهدی قربانی